10 oktober 2019

Na ons geslaagde uitje naar Hoorn gaan we weer lekker aan de slag met nieuwe nummers. Karen heeft alvast ook het kerstrepertoire meegenomen, maar dat is nog niet nodig. In overleg met muziekcommissie en bestuur is besloten niet te veel tijd te besteden aan de kerstnummers. De reden hiervoor is, dat we op 5 april 2020 weer een eigen concert organiseren. Daar willen we graag een aantal nieuwe nummers laten horen en dat vraagt natuurlijk de nodige tijd om in te studeren. Dit concert zal plaatsvinden in het Kulturhus in Borne. Naast ons Zwingkoor zal ook Mix & Match Vocalentertainment een bijdrage leveren. Heel leuk dat zij met ons mee gaan doen.

Hoog tijd om te starten. Nienke heeft een nieuwe inzinger: het refrein van ‘Set fire to the rain’. De tekst krijgen we op papier. De noten nog niet. Voor de één is dat handig, die moet het toch vooral hebben van luisteren en nazingen. Voor anderen is dat juist lastiger, zij zingen het liefst van bladmuziek.
De sopranen hebben wat moeite om de juiste inzet te vinden. En omdat dit deel gelijk is met de mezzo’s is de oplossing al snel gevonden. De vier sopranen verhuizen tijdelijk naar de andere kant van de zaal achter de mezzo’s.
Al met al is het een wat lange inzinger geworden. Maar zó leuk om dit te zingen.

Het volgende nummer is ook een nieuwe. ‘Standing by’ zoals het uitgevoerd wordt door Pentatonix. Voor wie het al eens beluisterd heeft, echt een prachtig nummer. Het arrangement is nog niet helemaal af. Nienke wil vanavond uitproberen of dit deel klinkt en of sommige stukken mogelijk zijn. Het gaat dan om veel hey-ey-eh-leh-la voor de hoge stemmen. En dum-dum-da-dum-dum voor de 2e alten. “Jaaaaaren gezongen” roept MariAnne, dat moet lukken.

We sluiten af na de pauze met ‘Firework’. Dit keer met een stuk choreografie er bij. In Hoorn hadden we gezien, dat zoiets het echt leuker maakt. Dus stoelen aan de kant en zingen met performance. De opnames tonen dat er aan de timing en precisie nog wel gewerkt moet worden, maar dat komt ongetwijfeld helemaal goed.
De repetitie is alweer voorbij. De meesten gaan naar huis, een enkeling blijft nog even naborrelen.