3 december 2020

Het is de week van Sinterklaas en dat hebben we geweten. Ieder koorlid kreeg bezoek van een bestuurslid die een chocoladeletter met een mooi gedicht erbij persoonlijk langs kwam brengen. Een grote verrassing. Ook viel donderdag een ‘Sinterklaasenvelop’ op de mat met een klein zakje pepernoten en een fraai gedichtje. Dit was door Karen en Gerda van het Lief en Leed Team verzorgd. Top! Erg attent, lekker en leuk.

Erg bedankt bestuurspieten en zorgpieten.
Het is weer ZOOM-tijd vanaf acht uur. Een inloop van een kwartier. Grietje en Anita zijn vandaag samen en willen uitproberen of het prettiger is samen te zingen. Of je zo meer steun aan elkaar hebt. Met z’n tweeën zingen is volgens de coronaregels , toegestaan, dus geen probleem. Ze zitten aan de grote keukentafel bij Grietje, elk aan een kant. Het is in ieder geval al wat gezelliger, want tussendoor klets je even bij.

Vera meldt zich even aan maar zal de repetitie niet verder bijwonen. Ze werkt in de zorg en haar afdeling is ernstig getroffen door corona, alle bewoners zijn besmet geraakt. Het valt de verzorging heel zwaar op dit moment onder die omstandigheden te moeten werken. Vera pakt nu even haar rust en gelijk heeft ze. Sterkte voor iedereen in de zorg. Zo word je wel heel direct met de werkelijkheid geconfronteerd. Gelukkig is er uitzicht op de komst van een vaccin.

Tini heeft nog een mededeling. Op dit moment draait in de bioscopen de film The Singing Club. Is er belangstelling voor deze film als de bioscoop voor het koor afgehuurd zou worden?
De aanwezige leden reageren enthousiast en Tini zal dit proberen te regelen. Het zou toch fantastisch zijn als dát zou lukken! We wachten af.

Dan begint de repetitie, eerst opwarmen met Lax Vox en dan alle nummers van het concert doorzingen.
Aan het eind evalueren Grietje en Anita hun samenzang. Het is heel goed bevallen. Je leunt meer op elkaar en trekt je aan elkaar op. Ook is het goed voor je motivatie, je wilt samen voor de volle 100% gaan. Een aanbeveling voor degenen die het lastig vinden alleen te zingen. Dus, zoek elkaar op, probeer het uit en kijk of het wat voor je is.

Komend weekend is het Sinterklaasavond, heel veel plezier en gezelligheid voor iedereen die dit gaat vieren!