11 februari 2021

8 uur, op het scherm poppen alle binnenkomende leden op in het ZOOMscherm. Er zijn wat afzeggingen, maar het grootste deel van het koor is aanwezig. Helaas de afgelopen weken 2 definitieve afzeggingen om verschillende redenen. Heel jammer, we gaan hen missen.

Naast Tini schuift buurvrouw Marian aan. Zij wil eens meemaken hoe een online repetitie gaat. Misschien kan ze de dirigent, bestuur en leden van haar eigen koor enthousiast maken om ook op deze manier contact te houden met elkaar en de muziek.

Nienke heeft gevraagd om pen en papier in de aanslag te houden. De opdracht is om een vierkant met 9 vakken te maken. Schrijf in elk vak een woord, waarvan je denkt, dat het gebruikt zal worden vanavond. Dat is een ieders eigen bingokaart. Een extra concentratieoefening.
Na de favoriete inzinger 1, 1-2-1, .. en Firework nemen we vanavond nog eens helemaal Adiemus door. Fijn om dat weer even gedegen te doen. Dan klinkt er BINGO! MariAnne heeft als eerste haar kaart vol! Eeuwige roem valt haar ten deel.

Als toegift zingen we vanavond voor Richt “Lang zal ze leven” unmuted. Een hilarische kakofonie.
Voor we het in de gaten hebben is het al weer tijd.

Tot volgende week!

Uit de oude doos: 11 juni 2016, jubileum Fanfare-orkest Wilhelmina Almelo