7 oktober 2021

Vanavond is onze eerste van drie open repetitieavonden. Irma stapt als eerste binnen met twee buurvrouwen. Dat is een goede start. Nienke legt uit wat de bedoeling is van de warming-up: ademsteun geven, verschillende klankkleur en toepassen.

Terwijl we bezig zijn stappen nog twee belangstellenden binnen. We beginnen met “Perfect” van Ed Sheeran. Voor ons net zo nieuw als voor de gasten van vanavond.
Weer gaat de deur open. Nog een muziekliefhebber stapt binnen. Een màn! Daar zijn we even stil van. Nienke informeert voorzichtig of hij weet dat we een vrouwenkoor zijn. Geen probleem, hij komt als toehoorder mee van de laatste twee dames.

We gaan verder met “If I were a boy”. Voor de solo’s in dit nummer heeft Nienke 3 microfoons aangesloten op de versterker. De solisten moeten nu echt aan de bak. Smokkelen is er niet meer bij nu. Dat is best spannend. In estafettevorm wisselende de verschillende solistengroepjes elkaar af. De rest van het koor is zo onder de indruk, dat ze zelfs hier en daar vergeten de Oh’s en Ah’s te zingen.

Na de pauze zingen we heerlijk bekende nummers door. De gasten zingen dapper mee. Volgende week zal onze pianist Johan weer van de partij zijn. Hopelijk mogen we ook dan weer de nieuwe kandidaten en mogelijk nog meer belangstellenden begroeten.