14 juli 2022

Het koorseizoen is alweer voorbij. Het jaar is omgevlogen. Traditiegetrouw wordt het seizoen afgesloten bij een van de koorleden thuis. Iedereen brengt dan wat lekkers mee, zoet of hartig, zelfgemaakt of gekocht, de tafel is altijd rijkelijk gevuld.

Vanavond gaan we met z’n allen naar Sanny. Ook vanavond puilt de tafel uit als alles erop staat, het ziet er feestelijk en smakelijk uit, daar kunnen we ons wel mee vermaken.
We hebben geluk met het weer, we zitten fijn buiten in een grote kring. Genoeg gespreksstof, sommigen zijn al op vakantie geweest, anderen gaan nog, dus veel om over te kletsen.

Na de koffie en thee met een roomhoorntje beginnen we aan de overige lekkernijen, zowel zoet als hartig en we kletsen gezellig met elkaar met natuurlijk een drankje. Meestal spelen we een kwis, maar niet vanavond. Tini heeft iets anders leuks voor ons in petto, een spelletje. We krijgen een post-it blaadje en schrijven daarop de naam van een persoon. Het blaadje wordt op het voorhoofd van een ander geplakt die dan moet raden wie zij is. Je moet vragen stellen die alleen met ‘ja’ of ‘nee’ beantwoord mogen worden. Als iedereen even denkt wie ze gaat opschrijven, heeft Karen haar blaadje al klaar en plakt dat ‘bam’ op het voorhoofd van Anita, die meteen niets meer ziet, want het zit voor haar ogen. Lachen! Hier ging het om een man, maakt muziek, treedt op, maar is niet bekend van de tv. Tja, waar zoek je dan, de hint die ze kreeg was, zoek het dichter bij huis. Uiteindelijk met een paar stiekeme hints raadde Anita dat het Jorn, onze dirigent was. Zo ging het vaker wanneer iemand eindelijk raadde wie ze was ging een gejuich op. Het was een grappige intermezzo, met de nodige hilariteit en ondertussen genoten we van de hapjes en de drankjes.

Al met al was het een leuke, gezellige avond met een perfecte gastvrouw. Super bedankt Sanny voor je gastvrijheid, we hebben genoten.
25 Augustus start het nieuwe koorseizoen met in 2023 ons geplande concert. Zal het dit koorseizoen wel door kunnen gaan, na 2 jaar te zijn uitgesteld? We gaan het zien en blijven positief.
Op 1 september gaan we met het hele koor naar de musical ‘Van Katoen en water’ dus we trappen het nieuwe seizoen weer met gezelligheid af.
Dan op 9 oktober staat ons eerste optreden gepland in het Natuurhus in Almelo ter gelegenheid van het oogstfeest.

We gaan uit van een mooi en fijn koorjaar met hopelijk verschillende optredens.
Voor nu: fijne vakantie!