22 maart 2023

Op een andere dag dan normaal hebben we Zwingkooravond. In plaats van de donderdag hebben we geruild naar woensdag, i.v.m. een optreden dat Jorn donderdag heeft. Gelukkig waren er velen aanwezig en onze dirigent was blij dat we wilden ruilen
naar deze avond.
Even alle lichaamsdelen los schudden en het riedeltje door zingen, dan zijn we zowel lichamelijk als met onze stemmen weer bij de les! Hoewel, het ging niet helemaal foutloos, maar er waren geen echte moeilijkheden. Een paar keer doorzingen en de groepen apart laten zingen tot het in het systeem blijft zitten, is een goede manier, want daarna ging het prima. Met band zal het zeker beter gaan, we zakken af en toe nog een beetje. En er wordt ons aangeraden even de melodie van je eigen groep thuis door te nemen voor een paar nummers. Het gaat namelijk snel nu naar 1 april toe. De rest ging moeiteloos en klonk goed.

Tini deelde mee dat er 120 kaartjes zijn verkocht en nog 8 dagen te gaan. Gaat dus echt de goede kant op, want meer dan 150 gaan er, voor zover we weten, niet in Hof 88. Natuurlijk hopen we op een uitverkochte zaal. Wat is er nu leuker dan voor een
volle zaal op te treden ? Dus wie nog twijfelt, de kaartjes gaan snel. Van Tini kregen de mezzo’s ook nog een opsteker.

In de wandelgangen hoor je hier en daar, dat de groepen ook bij elkaar komen om samen te oefenen, ergens bij iemand thuis.
Een teken dat we er alles aan willen doen om er een geslaagde avond van te maken. We hebben er ook beslist zin in ,
dat merk je aan alles. Gewoon spannend, leuk! Nog een paar keer en eventueel samen thuis nog een keer, maar dan is het toch echt zover en zijn we er klaar voor.

We zijn de Corona periode als koor goed doorgekomen door ZOOM sessies en daarmee te leren omgaan. Er zijn weer meer leden, die zich nu aanmelden en we hebben uitzicht naar een fijn optreden. Het gaat dus goed met ons koor.

We hebben bij jaarlijkse optredens vaker workshops gehad en dit jaar is het voor ons 30 jarig bestaan natuurlijk extra belangrijk. Hieronder een paar foto’s van andere workshops door de jaren heen.
DE PERCUSSIE workshop Met Nyanda
Met Nienke en Dries