1 februari 2024

We beginnen vroeg, want we hebben een jaarvergadering vanavond, voor we gaan repeteren.
Om 19.00 uur aanwezig gaat voor enkelen niet lukken. Werkenden hebben met die vroege tijd moeite, wel begrijpelijk.
Maar gelukkig komen ze wel zingen!! De stoelen worden in “bioscoop/theater” opstelling geplaatst, gericht naar het bord
waar de presentatie zou worden gehouden. Zou ja, want de techniek liet het bestuur in de steek. Snoeren passen niet op beamer of laptop. Nou dan doet onze voorzitster Tini het gewoon vanaf haar telefoon. En dat, ging heel erg goed.
In een sneltreinvaart gingen we door de onderwerpen. Geen problemen over vorig jaar, bestuur herkozen in de samenstelling die geweldig bij ons koor past. Financiën op orde, sponsering oké! Commissies muziek, kleding, lief en leed, website, tevreden. Heel tevreden en blij is het bestuur (wij ook natuurlijk), over de groei van het koor. We hebben in 2023 nieuwe leden mogen verwelkomen, zelfs deze avond hebben we er een nieuwe sopraan bij. Jolanda welkom bij het Zwingkoor!

Optredens in de stad en bij “Krönnenzommer” zijn goed verlopen. Vooral het kerstconcert met de Oostvaders in de kerk was een succes. Jorn had ons daarvoor klaar gestoomd, maar omdat hij (volgens Tini) met “zijn boot” ergens op de oceaan verbleef, hebben Nienke en Tim ons gelukkig prima begeleid.

We fietsten naar Hessenheem, hadden een pub-quiz bij Tiny in de tuin. Zo is er het afgelopen jaar, met minder optredens toch veel gebeurd. We hopen dit jaar op meer optredens, beginnend in april met “Vrienden Van Almelo Live”, dit wordt, zo lijkt het, een leuke happening.
Misschien dat we bij “Het Klein Wierke” nog eens mogen optreden, Anita heeft ons dit jaar daar vertegenwoordigd.
De muziekcommissie heeft een nieuwe ster erbij, omdat Lidy stopt, neemt Henriet haar plaats in.
Tini vraagt, of het een idee is een activiteiten commissie te vormen. Zo geregeld!! Karen, Henriet, Greet geven zich hiervoor op en we hebben Annika ook gestrikt hiervoor. We zijn zelf ook nieuwsgierig wat dit gaat worden.
Aan het eind komen de presentjes voor ons bestuur, dik verdient. Karen biedt de cadeautjes aan en het bestuur is er blij mee. Een blijk van waardering, namens het hele koor.

Dan gaan we repeteren met Frits, die ondertussen binnen is gekomen, maar eerst koffie!
Na de koffie opwarmen, bewegen, ademhaling oefening, inzingen en dan verder met “Baby what you want me to do” een lekker pittig nummer, dat wel bij ons past. Frits zegt dat het een shuffle is en Nanda vraagt wat dit dan betekent. Met huppeltjes zingen, hij zingt het voor. Verschil is er zeker en bij dit nummer hoort het, beetje Boogie-Woogie. Frits vraagt of “Fix You” i.p.v. “Havanna” kan komen op de set-list. Prima toch! Dus wordt “Fix You” doorgenomen. We hebben wat minder tijd vanwege de vergadering en voor we het weten is het tijd om de stoelen op te ruimen. We wensen elkaar fijn weekend en tot volgende week.