11 maart 2023 workshop

Het is zaterdagochtend 10.00 uur. Het is een mooie dag, ’s nachts heeft het gevroren en nu de zon volop schijnt geeft dat een prachtig winters beeld. We verzamelen ons bij de Driehoek voor een extra repetitie. En wat voor een, we zingen met een liveband. Yeah!

Bij de Driehoek zijn Jorn en zijn collega-muzikanten Mart de drummer en Remon de gitarist al druk in de weer om alle instrumenten en bijbehorende apparatuur naar binnen te brengen. De bassist haakt volgende week aan.

Er heerst een ontspannen sfeer bij de koorleden, we hebben er zin in want wat is nou leuker dan met een heuse liveband te mogen zingen, dat heeft toch iets speciaals. Ook draagt iedereen haar outfit bestemd voor het concert dan wel is het meegebracht. We gaan kijken of het een beetje matcht met elkaar.
De workshop is ruim ingepland tot 2 uur vanmiddag waarvan tot 11.45 uur deel 1 van de setlijst en na de pauze deel 2.

En dan is het zover, alle apparatuur is aangesloten, we gaan van start. Ongelooflijk hoe gemakkelijk de muziek zich aan ons aanpast, of is het andersom? In ieder geval klinkt het mooi samen en het koor geniet. We laten ons leiden door het ritme van de muziek. De strakke drumpartij, het prachtige gitaarspel en natuurlijk het mooie pianospel van onze eigen Jorn geeft ons enorme energie!

Onze focus is goed, dus af en toe een lolletje op zijn tijd is geen probleem. En zie, zo lopen Irma, Grietje en Vera een polonaise (en ja, daar zijn beelden van, zie hieronder :)) en komen de Snollebollekes voorbij.
Ook Jorn, Mart en Remon zitten lekker in de flow. Ze lijken goed op elkaar ingespeeld en je ziet ze regelmatig oogcontact maken, vaak verschijnt er dan een grijns op hun gezicht en een blik van verstandhouding. Leuk om te zien.

Deel 1 gaat heel voorspoedig en rond half 12 gaan we naar de ontvangstruimte voor de lunch. Tjonge, wat een verrassing, super geregeld weer door het bestuur, er zijn heerlijk belegde broodjes, volop drinken én mandarijntjes. Voor elk wat wils, echt top!

Na de lunch heeft Tini nog een mededeling voor ons en dan starten we zoals gezegd met het tweede deel. Ook dit gaat voorspoedig, er is zelfs nog tijd om een paar stukken extra te herhalen. En zie, voor 2 uur zijn we klaar. We zijn moe maar voldaan, wat hebben we genoten. Donderdag is er weer een normale repetitie en volgende week zaterdag weer met de band. Yes!
We zien er heel erg naar uit. Voor nu fijn weekend allemaal!