12 december 2019

Vanavond de generale repetitie voor onze optredens bij Zorgboerderij Klein Wierke en het kerstkorenfestival in de stad op zaterdag 21 december.
Leuk om nu al te vermelden waar we te zien en te beluisteren zijn in de stad, dat is om 14.00uur en 15.30uur op het marktplein bij Nielz.

De setlist is heel divers en we hebben er zin in om er aan te beginnen. Maar eerst wordt de kleding ‘gekeurd’. Van de kleurstelling hebben we vooraf bericht gekregen en het verzoek om het vanavond aan te trekken, dan weten we hoe het er als geheel uitziet. Het is feestelijk, dus prima.

We zingen het eerste gedeelte van het repertoire redelijk vlot door. Voor sommige nummers moeten nog even extra De puntjes op i gezet worden en dan is het klaar.
In de pauze is er een heerlijke traktatie van Tinie die jarig is geweest. Daar hoort natuurlijk het meerstemmige ‘lang zal ze leven’ bij.

Na de pauze neemt Carolien het woord en reikt daarbij een kleine kerstattentie uit aan Nienke. Ze is blij verrast, altijd leuk een blijk van waardering te ontvangen.

Dan volgt deel 2 van de setlijst. En ook dit gaat redelijk soepeltjes. We zijn binnen de repetitietijd klaar. Volgende week donderdagavond is er geen repetitie omdat we zowel donderdagochtend als vrijdagochtend bij Klein Wierke een optreden verzorgen.
Dit houdt in dat we vanavond de laatste repetitie van 2019 hebben gehad. Wauw, het jaar is omgevlogen. Als we terugkijken, dan hebben we een mooi palet van optredens achter de rug. Mijmerend denken we terug aan o.a. het gastoptreden bij het jubileumconcert van de Oostvaarders, de Week van de AmateurKunsten (WAK) in Almelo, Amusing in Hengelo, heel bijzonder was het optreden bij de Schouwburg Park in Hoorn en natuurlijk mogen we de verzorgingscentra niet vergeten. We hebben die bewoners een mooie avond bezorgd.
Ook hebben we jammer genoeg afscheid genomen van een paar koorleden, maar zijn we ook weer verblijd met de komst van nieuwe leden.

Op naar weer een mooi, gezellig en zwingend nieuw jaar, waarin in ieder geval staat genoteerd een concert op 5 april in het Kulturhus in Borne. Spannend maar super gaaf!
Wat de repetitieblog betreft, bedankt voor het lezen en de reacties, tot 9 januari 2020.