12 mei 2022

Na twee weken vakantie gaan we weer beginnen. Sinds kort moeten we in De Driehoek bij binnenkomst een muntje kopen voor de consumptie die we willen in de pauze. Dat is nog even wennen voor sommigen want je bent zo gewend om door te lopen. Nou ja, zo streng zal het wel niet zijn, je kunt vast ook nog in de pauze terecht.

Vanavond is Jorn er, onze nieuwe dirigent. Nienke is er ook, maar voor de een na laatste keer. We gaan haar missen, maar we hebben alle vertrouwen in Jorn.

Joke van de sopranen staat voor het koor met de jas nog aan. O jee, dat belooft niet veel goeds.
En inderdaad, ze kondigt haar vertrek aan bij het koor. Ze vindt het heel gezellig en leuk bij het Zwingkoor, maar heeft toch meer affiniteit met het repertoire van het oratorium. Daar sluit ze zich bij aan en dus neemt ze nu afscheid. Dat is bijzonder jammer want de sopranen waren zo blij met haar als versterking van de stemgroep.

Maar, Henriët is weer terug. Zij had een tijdje geleden het koor verlaten, maar is nu weer terug op ‘honk’. Ze miste het koor en de gezelligheid. Leuk!

Dan is er nog een mededeling. Grietje komt met een voicebericht van Nyanda, onze oud-dirigente. Wat blijkt, Nyanda is zwanger! Dat wilde ze graag persoonlijk aan ons laten weten. Iedereen reageert verrast en blij.

Na deze vrolijke mededeling kunnen we dan echt beginnen met de repetitie. Om in te zingen starten we met ‘babbel maar een beetje mee’. Vervolgens vraagt Nienke naar dat ene nummer, ze weet de titel niet zo gauw maar het ging in ieder geval zo, en dat zingt ze even voor ‘la-lalalala lalalala lalalala’. Meteen reactie vanuit het koor ‘Today is a wonderful day’ en voor Nienke nog maar kan aangeven om in te zetten, zingen wij het al voluit. Dit zingen we in een paar keer met een spreek-, opera- en twengstem. Zo, we zijn ingezongen en klaar voor het ‘grote werk’, Fix you van Coldplay.

Het is een nummer dat Jorn heeft ingebracht, het is nog heel nieuw maar tjonge wat klinkt dat al goed. Natuurlijk nog niet perfect, er moet nog aan gesleuteld worden, maar we gaan het wel zingen tijdens het korenfestival Amusing in Hengelo op 11 juni.
Na de pauze beginnen we met het swingende Afrikaanse lied Shosholoza, daar word je altijd zo blij van. Daarna volgt de rest van de nummers voor het optreden tijdens het korenfestival.

Nienke heeft het warm. Zal ze haar colbertje uitdoen, denkt ze hardop. Ja hoor, het is anders toch te warm. Jorn ziet de humor er wel van in en meteen speelt hij ‘You can leave your hat on’. Hilariteit alom. Wat een goeie grap! De samenwerking tussen Nienke en Jorn is top. Jorn voelt precies aan hoe Nienke de begeleiding van de nummers voor ogen ogen heeft. Wat zou dat toch fantastisch zijn als we beiden konden houden voor het koor.
Het was weer een mooie repetitieavond, we hebben genoten én hard gewerkt.