12 september 2019

Na ons optreden bij de WAK van zondag gaan we vandaag aan de slag met de nummers voor Hoog Schuilenburg. Maar voor we kunnen beginnen vieren we eerst een klein feestje. Nienke is namelijk al weer één jaar onze dirigent en daar zijn we heel blij mee. Als blijk van onze waardering verrast Tini haar met een cadeautje.

De inzinger van vandaag is een gouwe ouwe: Today it’s a wonderful day. We worden een paar keer onderbroken door piepjes van NL-alert. Brand in Wierden, ramen en deuren sluiten. Henny weet te vermelden dat het al bijna onder controle is.  Dan gaat er weer een telefoon af. Sanny spurt haastig de zaal uit. Carolien komt dan net binnen en fluistert ons in wat ze gehoord heeft. Sanny is zojuist weer oma geworden! Dansend komt Sanny de zaal weer in: “De jongens zijn er”. Een lied en felicitaties en Sanny vertelt honderduit. Van zingen komt voor Sanny niks meer, gauw naar huis om Jille en Mats te gaan bewonderen.

Wij gaan door met de repetitie. Er staan veel nummers op de setlist, die we al een hele poos niet gezongen hebben. En dat is te merken. De meeste noten zitten er wel in, maar de timing is bij een aantal nummers volledig zoek. Daar moet nog wel aan gesleuteld worden. Nienke geeft ons de opdracht om één zangeres te volgen, dan weet je altijd zeker dat het gelijk gaat. Voor het nummer Avond krijgt Ellen het voortouw voor de mezzo’s en sopranen en Carolien voor de alten. Dat gaat een heel stuk beter. Al is het nog even lastig om niet je eigen feestje te maken wanneer Carolien een stukje tekst overslaat.

Het nummer Sammy geeft ook nog even startproblemen. Nienke speelt het in een mooi rustig tempo, maar het koor dendert als een hogesnelheidstrein de pianopartij voorbij. Blijken we het ingestudeerd te hebben in het hoge tempo en dat krijg je er niet zo snel weer uit.

Voor we het in de gaten hebben is het al weer tijd. Volgende week donderdag treden we op voor bewoners, familieleden en medewerkers van Hoog Schuilenburg.