14 februari 2019

Zoals iedere week eerst even inzingen. Vervolgens gaan we verder met The Rivers of Babylon. Het komt al aardig bij elkaar. De tijd vliegt en dan is het al weer pauze. Van een paar jarigen is er een traktatie. Ook is er een traktatie van Jannie die ons na vanavond gaat verlaten. Ze heeft onder andere zelf gemaakte cakejes meegenomen met daarop een vlaggetje met een afscheidstekst. Ze heeft er veel werk van gemaakt.
Na de pauze gaan we verder met Country Roads en Africa. Nienke heeft van Africa een pittig, maar mooi arrangement geschreven. Een hele uitdaging. We besteden veel aandacht aan elk deel van de tekst. Als we het eind goed geoefend hebben, neemt Nienke dit stukje op en laat ons horen hoe het klinkt. Nou, heel verrassend! Zeker niet verkeerd. Daar mogen we al best trots op zijn.
Als de repetitie bij om is, neemt Tini het woord en richt zich tot Jannie. Ze bedankt Jannie voor haar inzet de afgelopen jaren en overhandigt haar een bos bloemen. Ze wenst haar alle goeds voor de toekomst en we zullen haar missen. Jannie op haar beurt geeft aan dat ze altijd met heel veel plezier bij het Zwingkoor gezongen heeft en dat ze het ook jammer vindt dat het hier stopt. Ze blijft zingen want in haar woonplaats is ze al van een ander koor lid geworden.
Na de repetitie trakteert Jannie degenen die nog nablijven op een drankje. Proost, Jannie! Het ga je goed!