15 februari 2024

Na de gebruikelijke do-re-mi riedeltjes, het inzingen, gaan we echt zingen. We beginnen met “You know my name”,
of zoals het bij ons ook bekend is “Before I go”. Maar, hoewel we dit uit ons hoofd kennen en het tijdens ons concert
in april geweldig klonk, wilde het nu niet lukken. Dat komt omdat herhaling de beste manier is om iets te onthouden.
Eind oktober zijn we al begonnen met de kerstliedjes, omdat we een nieuw kerstrepertoire kregen voor Kerst.
Maar nu blijkt dat andere muziek, die heel goed ging, bleef liggen en voor een deel niet zomaar meer goed gaat.
We stoppen er maar mee en gaan verder met het repertoire dat voor 20 april ook geleerd moet worden en vorige week
niet goed ging. Beginnend met “Baby what you want me to do” en op een paar opmerkingen na, zat het er goed in nu.
Gelukkig waren er meer sopranen dan vorige week en Frits was tevreden, zoals het nu ging. Nu is het de herhaling die de volledige puntjes op de i moeten zetten. Het is geen moeilijk nummer, lekker up-tempo en tekst is uit het hoofd te leren.
We horen van Frits dat 20 april ook Jorn er zal zijn.

We gaan verder met “Light my fire” van The Doors en hoewel ook dit geen moeilijk nummer is, hebben we hier wel wat moeilijkheden mee. Frits vertelt dat hier straks een muzikale-solo in komt. Dat gaan we binnenkort ook horen en zien.

Pauze, even koffie of thee, daar zijn we wel aan toe! Nieuwtjes uitwisselen, even gewoon gezellig zitten, want praten onder
het leren van de liedjes, vindt Frits niet kunnen en daar heeft hij gelijk in!
Jeannette en Richt zijn jarig geweest en trakteren in de pauze op slagroom soesjes. De jarigen even bij elkaar “geplakt”.

Na de pauze loopt Tini naar Frits, er zijn twee jarigen en natuurlijk moet daarvoor gezongen en gespeeld worden.
Bij het nummer “Something Inside So Strong” krijgen we een nieuwe bridge. Maar als er iets ingebakken zit, krijgen we
het er moeilijk uit, maar ach, het is maar één blaadje. Herhalen, herhalen, dan komt het wel goed!
We sluiten af met “Fix you”, toch wel één van onze lievelingsnummers. En deze keer ging het prima!
Ook komt nog een lied dat 20 april moet worden gezongen met alle koren. Frits zegt: “Het Heracles Lied”, maar de teksten
die we kregen van Tini gaan niet over Heracles. Het is een lied gezongen door Martin Dams en de originele tekst, is ook te vinden op YouTube.
Vorige week deed Ria haar stemtest en nu weten we dat ze bij de 1e alten gaat meezingen. Ria welkom bij ons koor!
Opdracht voor de komende 2 weken van Frits, is het lied van Almelo. Tekst en noten hebben we gekregen van Tini.
We hebben Voorjaarsvakantie, dus 2 weken de tijd. Ondertussen volgen enkele zangeressen Jorn en Willemijn op
Instagram of Polarsteps tijdens hun reis. Ik denk dat velen graag zouden ruilen, nu het hier zo blijft regenen.
Fijne vakantie en tot over twee weken.