16 februari 2023

Vanavond draait het om de performance tijdens het concert. Daarvoor is de ons welbekende Judith aangetrokken om ons daarin te begeleiden. We kennen haar al want afgelopen september heeft ze Jorn vervangen tijdens zijn vakantie.

Over hoe en wat we allemaal gaan doen kan natuurlijk niet te veel over gezegd worden in de blog, er moet ook nog was aan verrassing overblijven.
Helaas zijn Irma en Anita de enige sopranen vanavond, dus die hebben het zwaar tegenover 22 andere stemmen, maar evengoed houden ze de moed erin, maken even een selfie om heel optimistisch de uitdaging aan te gaan.

We worden per stemgroep uit elkaar gezet en dat blijft de hele repetitie zo.
We starten met het openingsnummer. Hiervan hadden we al voor het eerst geplande concert in 2020 al wat pasjes bij bedacht. Judith vraagt ons die te laten zien, althans, wat ervan is blijven hangen.
Nou, dat is niet veel, dus beginnen we helemaal opnieuw. Al doende en al gaande komen we tot iets. We leggen het gauw vast voor degenen die er vanavond niet zijn en om het te blijven oefenen.

In de pauze is er een stemtest. La-Jing heeft nu een paar weken meegezongen en ze wil graag deel uit maken van het koor. Het verlossende woord komt snel, ze heeft de test doorstaan en we hebben een alt-stem erbij. Welkom La-Jing.

De sopranen hebben altijd nog de hoop dat ook zij nog een keer versterking krijgen, hun bezetting is het kleinst. We blijven duimen.
Na de pauze vliegt de tijd helemaal om en voor we het weten is het tijd om op te ruimen.
Maar wat was het een leuke avond, het was hard werken maar de sfeer was ontspannen. Sommigen zijn echt uit hun comfortzone gekomen. Top!

Fijn weekend allemaal en tot volgende week.