18 januari 2024

Gelukkig is het niet glad meer! De fietspaden zijn schoon en de meeste wegen ook. Er zijn dan ook meer zangeressen
aanwezig dan vorige week, maar we zijn nog lang niet voltallig. De dirigent is er en dat is nog altijd het belangrijkst toch ?
We beginnen met een lekkere in zinger, met shuffle, zegt Frits. Dan wordt uitgelegd wat daarmee bedoeld wordt en het
klinkt voor de eerste keer niet slecht. Lekker beetje up-tempo ligt ons wel. Het lied heet: “Baby what you want me to do”.

Na het inzingen beginnen we met de twee nummers waar we vorige week mee gestart zijn. Frits vraagt dit even voor te zingen aan de zangeressen die er vorige week niet bij waren. Dan gezamenlijk verder met “Say something” en De Doors.
Er moet nog wel eens ingegrepen worden , want we zijn soms hardleers.
Niet alleen op de manier waarop we zingen, maar ook voor praten onder de les, terwijl anderen even iets moeten zingen.
Ja, en daar zegt Frits dan iets van… Eigenlijk weten we het wel, maar toch! Hardleers !
Er wordt gelukkig om gelachen en we gaan tot aan de pauze met deze twee nummers bezig om ze te verfijnen.

Na de pauze gaan we ouder repertoire zoeken voor eventueel in april .. Daar kunnen we nu al mee beginnen.
De twee nummers die we nu instuderen en liedjes uit “eigen stal”. Maar als “Adiemus” wordt genoemd, valt er toch een stilte. Velen kennen dit niet en anderen vinden het niet echt een Zwingkoor lied. Dus eerst Can’t help van Elvis gezongen.
Tot het nummer van Caro Emerald wordt gevonden “A night like this” en dat gaat wel goed komen, even beetje meer pit erin. De nieuwste leden kennen dit dus niet. Ja, we hebben nieuwe leden en nog wel twee ! Hoe mooi is dat ?
Dames welkom bij ons en we hopen dat jullie ons blijven versterken.

Er zullen nog wel meer nummers uit ons repertoire volgen voor april. We willen toch graag goed voor de dag komen tijdens “Vrienden van Almelo live?” De tijd gaat snel en drie maanden zijn zo om.

Tot volgende week! We hopen dat er dan geen gladheid is of sneeuw.