20 juni 2019

De zon schijnt hinderlijk naar binnen. De mezzo’s hebben er flink last van, dus worden de stoelen een kwartslag gedraaid. Nu zit Nienke in de zon. Maakt haar niet uit, ze moet het toch horen:)

De bezetting is schraal vanavond, met name bij de sopranen. Gelukkig is Annelie erbij maar dan zijn er nog maar drie sopranen en ze is nog nieuw. Dat wordt hard werken. Vanavond hebben we weer een potentieel nieuw koorlid. Ze komt bij de sopranen staan, we zijn nu met vier!

Als iedereen zijn plek weer heeft gevonden, kunnen we beginnen en Nienke deelt een strookje tekst uit: Boom boom boom (en verder). Dit is ons inzingoefening. Het blijkt dat het deel uitmaakt van het nieuwe nummer Firework van Katy Perry. Na de inzingoefening wordt het samengevoegd in het arrangement. Het is echt een leuk nummer en klinkt al aardig.

In de pauze is er een traktatie van MariAnne. Het was juffendag en ze had een doos bonbons gekregen. Daar mogen we allemaal van meegenieten.

Na de pauze heeft Tini een mededeling. Ria zal na de zomervakantie niet meer terugkeren. Ze verlaat het koor. Wij vinden dat natuurlijk heel jammer, maar we gaan tijdens de bonte avond gepast afscheid van haar nemen.
Als iedereen de aankondiging op zich heeft laten inwerken zingen we nog wat andere nummers.

Ach, wat hebben de sopranen het zwaar bij de lead. Er is dan wel versterking, maar zij gaan natuurlijk nog niet voluit, dat doen er maar twee, de oude rotten. Nou ja, hopen dat de bezetting volgende week beter is. Het einde van het seizoen nadert, maar voor 8 september staat wel meteen een optreden in de stad op het programma. Dus, nog even acte de présence, voor zover dat lukt natuurlijk, want de vakantietijd is ook al aangebroken voor degenen die niet afhankelijk zijn van de bouwvak.

Op naar een warm weekend en een snikhete week van boven de 35 graden! Sterkte allemaal.