20 oktober 2022

Het is herfstvakantie, maar niet voor ons koor. Normaal liften we mee met de schoolvakanties, maar nu even niet. Er is nog veel te doen willen we ons goed presenteren tijdens ons jubileumconcert 1 april 2023. Er is een goeie opkomst, dat is wel fijn om met zoveel mogelijk stemmen te repeteren.

Jorn trapt af met de fysieke warming up. Eerst alle spieren in het lichaam zijn werk laten doen, vervolgens een oefening met de stembanden.
Dan volgt het echte werk, te beginnen met Perfect. Het is een prachtig nummer en de alten zijn maar wat blij dat zij hier de lead hebben. #Jaloers denk ik dan, maar het is ze van harte gegund en ze doen het heel goed.

Aan alle nummers is te merken of we er een klik mee hebben of niet. Is er een klik dan zit een nummer er relatief snel in. Dan is het een kwestie van de puntjes op de i. Ook zijn er nummers in ons repertoire die blijvend aandacht vragen. De afwisseling is leuk!

Na de pauze gaan we verder met kerstliedjes want we hebben zowaar 3 kerstoptredens in het verschiet, 9 december op de kerstmarkt van de Stadsboerderij Beeklust, 12 december in het Theaterhotel voor de Katholieke Vrouwenvereniging Almelo en 17 december het jaarlijkse Kerstkorenfestival in de stad. Al met al een mooi programma.

We eindigen met het onlangs toegevoegde nummer Wind of Change. In het nummer zit een instrumentaal stukje dat meegefloten wordt. Een paar koorleden doen dat feilloos, zo knap! Het zijn in ieder geval MariAnne en Grietje die heel overtuigend zijn, maar er zijn er vast meer. Deze blogschrijfster staat altijd vol bewondering te luisteren als er gefloten moet worden. Ik kan dat niet, ik verplaats alleen lucht.

De tekst van The wind of change is aangepast, het spitst zich toe op de oorlog tussen Rusland en Oekraïne. Een zin uit dit nummer:
‘The wind of change blows straight into the face of time
Like a stormwind that will ring the freedom bell
For peace of mind’

Was het maar zover!