23 februari 2023

Gelukkig zijn er vanavond veel zangeressen aanwezig, dit is wel belangrijk. Jorn is ervan overtuigd, dat we het gaan fixen
de komende weken met nog twee workshops te gaan, waar ook de band bij aanwezig zal zijn.
Er wordt soms iets aan muziek of tekst veranderd, dan is het jammer dat gemist te hebben. Goed, we zetten met z’n allen de schouders eronder en doen ons best om straks ons beste beentje voor te zetten.

Na het opwarmen van lijf, leden en stem, neemt Jorn de geleerde choreo van Judith met ons door.
Je ziet dan ook, wie er die avond bij Judith niet waren. Met verbazing en plezier wordt gekeken
wat de rest aan het doen is, maar het wordt snel opgepakt gelukkig! Renate had er zoveel pret om,
dat ze gierde van het lachen. Maar ook zij moet er natuurlijk aan geloven en dat ging prima.

In de pauze is er een stemtest. Ja, we gaan goed wat betreft leden. Diny welkom bij het Zwingkoor!
Je komt er op een speciale tijd in, nu we bezig zijn met ons 30 jarig jubileum. Veel plezier in deze groep zangeressen.

Na de choreo nummers, in Hof 88 is de uitwerking straks te zien, werden de andere nummers doorgenomen. Het ene gaat prima en zonder moeite, het andere, waar net iets aan veranderd is, moet toch even over. Mona neemt een stukje op en stuurt dit later door naar de mezzo’s, want hier moeten we even aan wennen.
De nieuwere nummers, waarin sommigen niet veel tekst hebben o.a. “Can you…” en “Something inside”, gaat goed, hier hebben we niet lang over gedaan om dit in te studeren.

Het was een intensieve avond, want we proberen alles goed in ons op te nemen.
De posters zijn klaar, worden bewonderd en mooi gevonden. Aan het eind van de avond staan er velen
in de rij om er eentje mee te nemen.

Er zijn een paar zangeressen die in de garderobe het laatst gezongen nummer nog even doornemen.
Ja, die neem je dan mee naar huis, weer een “oorwurm” rijker. De groep “Windolenbroekers” staat nog
een poos buiten op elkaar te wachten. Wat een grote groep, als je het zo bekijkt.
Ze gaan met elkaar op met de fiets, richting Windmolenbroek. Fijn weekend en tot Donderdag