26 augustus 2021

De zomervakantie is voorbij. Vanavond weer de eerste repetitie op onze vertrouwde locatie in De Driehoek. De start van een nieuw seizoen en wat voor een seizoen. Er staat weer sinds lange tijd een optreden in de agenda, 19 september in de binnenstad van Almelo. En ook volgend jaar hopen we dan toch eindelijk ons (jubileum)concert te geven.

De opkomst is goed en iedereen heeft er weer zin in. Zo fijn om elkaar weer te zien en ook écht weer samen te zingen.
Nadat natuurlijk weer de nodige nieuwtjes zijn uitgewisseld, het Twents bijpraatkwartiertje is iets langer duurt dan normaal, roept Nienke ons op om toch maar te starten met de repetitie. Tini doet een welkomstwoordje en dan gaan we beginnen. Bij de sopranen is een aspirant koorlid aangeschoven, hopelijk weten we haar te enthousiasmeren zodat ze de groep komt versterken. Nog steeds zijn we op zoek naar meer sopranen.
We beginnen met het inzingen ‘hoemba’ 3 stemmig. Zo leuk om weer het hele koor te horen zingen, dat was met zoom niet mogelijk.

We gaan verder met ‘Before I go’ en dan ‘Just give me a reason’. Hier moet nog even aan gesleuteld worden. Waarschijnlijk komt het door het zoomen, maar iedere stemgroep zit anders met de timing. Dus worden we allemaal met onze eigen stemgroep apart gezet in een halve cirkel gezet zodat we meer gefocust zijn samen. Het werkt want het klinkt meteen beter.

Dan is het alweer tijd voor, jawel: pauze! Ook dat mag weer!
We hebben nog voldoende tijd om in het tweede deel van de repetitie veel nummers door te zingen. Dat betekent dat we het nog goed in onze hoofden hebben zitten. Maar eerst zingen we voor Hennie ‘lang zal ze leven’ want ze is in de vakantie jarig geweest.
Om 10 uur is de repetitie afgelopen en gaan we weer met een goed gevoel naar huis.

Volgende week is er geen normale repetitie. Nienke moet dan zelf oefenen met Rumor has it voor een optreden in het weekend van 18/19 september. Zij gaan nl. samen met RTV Oost een concertregistratie maken i.s.m. het Orkest over de IJssel. Heel bijzonder en we wensen hun heel veel succes.

Om toch te repeteren stuurt Nienke ons per stemgroep een link van een video om samen bij iemand thuis te oefenen. Ook volgt zaterdag 4 september een workshop van 10.00-12.30u. waarbij ‘onze’ pianist, Dries, ook aanwezig is. Een leuk vooruitzicht en we zijn benieuwd wat we allemaal gaan leren.

Tot de volgende keer!