28 januari 2021

Het is weer donderdagavond 8 uur en ‘plop’ daar komt de link van Nienke binnen voor de ZOOM-repetitie.
Achter elkaar stromen we binnen. De achtergrondjes van deze en gene zijn weer een andere dan die van vorige week. Er wordt druk mee gevarieerd. Arme Tiny, het lukt haar nog niet om een achtergrond te maken. Dat gaat vast binnenkort lukken.

Grietje heeft een mooie achtergrond van de Doorbraak. Die foto heeft ze gemaakt tijdens haar wandeling. Ondanks dat het de hele dag regende is het toch een heel sfeervolle foto. Karen heeft belangstelling voor de route die Grietje heeft gelopen en er zijn meer belangstellenden. Grietje zal die wandelroute doorgeven. Tini zegt dat zij virtueel door Australië loopt. Als zij een afstand loopt worden de kilometers ingevoerd in een speciale wandelapp. Ze loopt met haar kids The Great Ocean Road in Australië. Voor de liefhebbers hier de link: https://www.theconqueror.events/all-challenges/
Zo kun je overal ter wereld wandelen. Hoe gaaf is dat!
Jacqueline is er vanavond ook weer bij. We hopen dat zij het leuk genoeg vindt om te blijven.
Het kwartiertje is om en Nienke kondigt aan dat we gaan beginnen.

Eerst intonatieoefening van toonladders op de ‘R’. Dat is zo’n rotklinker. Ik krijg er jeuk van in mijn oor, zo trilt dat. Dan volgt ‘Lay your weapons down’ in gezongen klinkers.

Dan krijgen de sopranen in de appgroep bericht van Irma, ze komt niet binnen, kan geen verbinding krijgen, heeft al van alles geprobeerd, maar het wil niet. Grietje vind het sneu en maakt verbinding met haar mobiel via facetime. Zo zingt Irma even mee, terwijl ook Nienke een list bedenkt om Irma te kunnen binnenhalen. Eindelijk lukt het. Geen idee hoe dit mogelijk is gemaakt, maar het resultaat telt, zullen we maar zeggen.

Ze is net op tijd om de laatste nummers mee te doen. ‘Just give me a reason’. In de tekst staat een woord dat we niet kennen, ‘tear ducts and rust’, wat betekent dat!? ‘Traanbuizen en roest’, het nummer gaat over een relatie dat lijkt te eindigen, maar, ook weer niet. Tja, en dat gaat altijd gepaard met veel tranen of geen tranen meer hebben en dan roesten de traanbuizen. Zoiets zal het zijn.

Het wordt tijd voor een ander nummer ‘If I were a boy’. Dat begint al aardig te lukken. Het is al kwart over negen geweest als we het laatste nummer Adiemus gaan zingen. Volgens Nienke hebben we vanavond veel gekletst en ja, dan is een uur snel voorbij. Maar, niet getreurd, volgende week zijn we weer paraat.

Tot dan!

Het bestuur in het zonnetje gezet
Het is vrijdag 29 januari en het bestuur wordt door ons, koorleden, in het zonnetje gezet. Gerda en Karen hebben het top geregeld. Zij brengen persoonlijk een leuk en lekkere attentie langs bij Tini, Carolien, Vera, Irma W. en Irma M. Dit is een bedankje voor hun werk wat ze voor het koor doen. In deze coronatijd is dat best lastig, maar ze doen het super. Zij zijn allen zeer verrast en dankbaar. En wij vinden het dik verdiend. Geniet ervan dames!