28 oktober 2021

De vakantie zit er op, we gaan weer vol enthousiasme naar de repetitie.
Vanavond is de laatste open repetitie en we zijn benieuwd of er nog belangstellenden komen. Afgelopen weken zijn er al een paar dames langs geweest. En inderdaad, ook vanavond zien we 4 dames waarvan er een paar al eerder een repetitie hebben bijgewoond. Dat is een goed teken. Bij alle stemgroepen zit een nieuw gezicht. Zelfs bij de sopranen, yeah!

Tini laat weten dat zij en Carolien geïnterviewd zijn door de lokale omroep AAFM over het Zwingkoor. Dit wordt zondagmorgen tussen 11.00 en 12.00uur uitgezonden. Uiteraard kan het na die tijd altijd weer teruggeluisterd worden via Radio Gemist.

Nienke geeft aan dat we, zoals we al weten, mee gaan doen aan het Balk Festival Oost op zaterdag 19 februari 2022 in Ulft (Achterhoek). Een leuk detail, daar liggen de roots van Anita, dus die geniet nu al.
Nienke vindt het festival best spannend in haar functie als dirigente, want de workshops die worden gegeven, kunnen enorm confronterend zijn. Zij heeft in het verleden meegemaakt dat de dirigent van een koor waar zij toen bij zat, flinke kritiek kreeg. Nou, wij zijn hartstikke blij met je Nienke, wat ze ook zeggen.

We starten zoals het tot kerst zal gaan, voor de pauze met kerstliedjes en na de pauze komt ons concert-repertoire aan de beurt. We starten met een lekkere inzinger Ding Dong Bell. Hoe ging die ook weer? De titel klinkt bekend, maar het is weer even horen en ja hoor, dan zing je het zo weer mee.
Ook wordt het nieuwe nummer Merry Christmas everyone weer opgepakt en zie dat klinkt al heel lekker. Wat een leuke aanwinst.
Het is tijd voor koffie. Altijd weer een bijpraatmomentje met elkaar.

Daarna gaat het verder met A night like this. De oeh’tjes worden flink onder handen genomen. Daar moet onze aandacht ook naar toe, niet alleen naar de tekst. De kleine foutjes sluipen er zo geruisloos in.
Omdat er vanavond potentiële nieuwe koorleden bij zijn, zingen we een paar lekkere swingnummers door uit ons concertrepertoire. We zijn benieuwd na de open repetities wie we mogen verwelkomen als koorlid.

Fijn weekend en tot volgende week!