29 april 2021

En nog maar weer een repetitie via Zoom. Iedereen druppelt het programma binnen en er worden nieuwtjes over corona en koorleden uitgewisseld. Na een kwartier geeft Nienke aan dat ze gaat beginnen met het inzingen. We doen een makkelijke inzingoefening. We gaan tellen op de toonladders en daarna komen de witte zwanen en zwarte zwanen aan de beurt. Tongbrekers, maar hierdoor worden onze stemmen goed opgewarmd.

Nienke besluit dat het voor iedereen wel eens lekker is om de liedjes te gaan zingen, die al in ons systeem zitten en die we dus al goed kunnen meezingen. Af en toe worden de muziekstukken er toch bijgeplakt, want er is toch wel veel weggeglipt uit ons geheugen.
Ineens wordt er opgemerkt dat Grietje achtergronden heeft, die op de liedjes slaan, die we op dat moment zingen. Ze heeft Google flink geraadpleegd en er komen mooie foto’s achter haar tevoorschijn.

Nienke stelt voor dat we proberen te raden welke liedjes we gaan zingen aan de hand van de achtergronden van Grietje. Er wordt wat afgelachen. Iedere repetitie wordt elke keer wel weer bijzonder op deze manier.

Nadat we het laatste nummer hebben gezongen is er nog nog wat geharrewar over wanneer de volgende repetitie is. Daarna neemt iedereen al zwaaiend weer afscheid.
De volgende zoommeting is 20 mei.
Een hele fijne vakantie voor iedereen en kom allemaal gezond weer voor de computer, laptop, IPad en mobieltje.