29 februari 2024

Na een week voorjaarsvakantie pakken we de repetitie weer op. We zijn niet voltallig, sommigen zijn door griep geveld of hebben nog vakantie.
We beginnen zoals altijd met de opwarming van de stem. Vanavond doen we dat met Vader Jacob. Dit blijkt een oefening voor een nummer,
dat we later zingen. Dezelfde sprongetjes zitten erin.
De opstelling is niet fijn, zegt Frits. We zitten te wijds met een enkele rij in een halve cirkel, dus worden er twee rijen gemaakt en schuiven we dichter
naar de piano toe. Dit zal ook de opstelling worden op 20 april. We horen dat we optreden in de Doopsgezinde kerk in de Grotestraat, dat staat dus vast.
We herhalen de inmiddels vertrouwde nummers en deze zitten er steeds beter in. Frits is meer tevreden en we zijn nu gewend aan zijn wijze van dirigeren.
Het is wel fijn, om in deze fase de puntjes op de i te zetten. Vooral niet naar de noten toezingen, horen we dan, maar er meteen bovenop zitten.
Dat klinkt inderdaad veel mooier. Focus is het toverwoord. Af en toe worden de aanwijzingen gebracht met een kwinkslag en dan klinkt er gelach. Ondertussen zijn we reuze benieuwd naar het eindresultaat.
Er is een mogelijke wijziging in de set-list. “Can You Feel It” van Birgir zal een ander nummer vervangen. Maar waar we voor het kerstconcert met Jorn ingestudeerd hebben een stukje opzwepend in herhaling te zingen om het publiek mee te krijgen, volgen we nu het originele arrangement.
Dat stuk wordt flink ingekort, voor ons omschakelen dus. Jammer, het was zo’n heerlijke uithaal, nu wordt het wat ingetogener.
Hoe dát klinkt ? Kom naar de Doopsgezinde kerk op 20 april “Vrienden Voor Almelo Live” en luister zelf.
In de pauze is er een traktatie, want Marianne is jarig geweest en natuurlijk wordt er meteen na de pauze voor haar gezongen.
Daarna gaan we weer volop aan de slag. Frits is onvermoeibaar, hij blijft gedreven en weet eigenlijk niet eens tot hoe laat de repetitie duurt.
Op het moment dat Lidy de ruimte verlaat wordt hem duidelijk dat de repetitie tot kwart voor tien duurt. En dus wordt het nummer waar we mee bezig zijn afgerond en alles weer opgeruimd. De avond is omgevlogen.
Fijn weekend allen en tot donderdag.

Update Vrienden van Almelo Live
13.00 uur aftrap van alle koren samen op het plein voor het Huis van Katoen
15.00 uur als 4e koor treden we op in de Doopsgezinde kerk.
16.45 uur gezamenlijke afsluiting voor het Huis van Katoen