30 januari 2020

Vanavond zijn de tweede alten als laatste stemgroep aan de beurt voor een eigen oefensessie met Nienke. Om 20.00 uur zien we bij binnenkomst in de repetitieruimte dat ook hier na de sessie sommigen hebben geruild van plek.

Nienke gaat meteen van start. We doen een intonatieoefening dat ons moet leren om op toon te blijven zingen. Het refrein van Firework leent zich hier goed voor, we gaan voluit. Het hele nummer komt later in de repetitie terug.

We zingen weer eens sinds lange tijd ‘Something in the water’. Nienke kent het arrangement niet en laat zich verrassen. We zingen vol enthousiasme en het klinkt leuk, niet foutloos, maar na zo’n lange tijd, niet verkeerd. Met een paar puntjes op de i moet het al goed zijn. De fluitpartij van de alten krijgt nu wel even wat aandacht. De fluitpartij zonder verdere begeleiding wekt wel wat op de lachspieren, zelfs bij de fluiters.

Na de pauze, zonder traktatie dit keer, gaan we beginnen met de choreografie bij nummers. ‘Weten we het nog?’ vraagt Nienke. Sommigen knikken instemmend, anderen reageren wat aarzelend en nemen een afwachtende houding in. Gaandeweg valt het kwartje weer.

Nienke vertelt dat ze voor het openingsnummer een leuke choreo heeft bedacht. Eigenlijk niet zo ingewikkeld, maar niet iedereen heeft ‘m al zo snel door. Na een paar keer oefenen wil Nienke het toch even filmen en iedereen in is grote staat van paraatheid. Helaas is Anita niet helemaal bij de les vanavond en als zij te vroeg een kwartslag draait, krijgt ze meteen een por, een van opzij en een van achteren. Oeps, het is een serieuze aangelegenheid die choreo. Jammer van het filmpje.

De klok slaat alweer 22.00 uur en tijd om naar huis te gaan. Tot volgende week.