30 september 2021

We beginnen vanavond met de jaarvergadering. Om 19.00uur komen we samen in de Driehoek. Buiten ontmoeten een paar koorleden elkaar en al kletsend lopen ze naar binnen, denkend de weg te weten naar de vaste vergaderruimte. Huh, alles donker daar. Dan maar naar de repetitieruimte en ja hoor, daar staan de stoelen al klaar en de beamer staat opgesteld. Hier zijn we goed.

Het is een goede opkomst vanavond. Ineke zit er met een hoogrode kleur en ze heeft lol. Ietwat lacherig zegt ze dat ze vanmiddag met de buurvrouw gezellig aan een ‘witte’ heeft gezeten. Tja, en toen zat er nog een beetje in de fles, zegt ze. Zonde om dat te bewaren, dus nog een laatste slokje kon er wel bij. Ze is altijd gezellig, maar nu een beetje extra.

Om 19.00 uur opent onze voorzitter Tini, de vergadering.
Het afgelopen koorjaar komt voorbij en het is verrassend om weer even te zien, dat we redelijk actief zijn gebleven met de repetities. Het fysieke repeteren had plaatsgemaakt voor zoom.
Het geeft een bijzonder beeld van 2020.

Een paar koorleden worden nog in het zonnetje gezet. Allereerst Gerda en Karen die de Lief en Leed-attenties verzorgen. Zij doen dat met veel plezier en zorgen ervoor dat ieder koorlid op haar verjaardag een felicitatiekaart ontvangt. Dat was in de coronatijd extra fijn om te weten dat er aan je gedacht werd. Ook hebben ze vorig jaar met Sinterklaas gezorgd voor ‘brievenbus-pepernoten’ en zorgen ze voor een bloemetje bij ziekte. Dat doen ze al jaren en dat verdient absoluut een bloemetje van het koor. Dank jullie wel dames.

En dan blijkt dat we een jubilaris in ons midden hebben. Ineke viert haar 25-jarig jubileum en is zelf blij verrast want ze was er niet mee bekend. Ze krijgt uit handen van Tini een zilveren kettinkje met een g-sleutel als hanger. Eigenlijk heeft Ineke dus vanmiddag, zonder dat ze het wist, al op haar jubileum een wijntje gedronken. Gefeliciteerd Ineke! Wat een mijlpaal.

Voordat de vergadering wordt beëindigd vraagt Gerda nog even de aandacht namens de Lief en Leed. Ze heeft verrassingstassen bij zich voor de bestuursleden als bedankje voor het vele werk dat zij voor het koor doen. Dat gebeurt met veel energie en vol enthousiasme. Namens het koor: heel erg bedankt Tini, Carolien, Vera, Irma en Irma.

Maar dan wordt het toch echt tijd voor de repetitie. Nienke is ondertussen al binnengekomen en neemt plaats achter de piano.

Vanavond kijkt en zingt een adspirant lid mee. Hopelijk mogen we haar uiteindelijk verwelkomen binnen het koor. We wachten het af.
Nienke heeft kleine briefjes bij zich met het refreintje van Perfect van Ed Sheeran. Dat gaan we 3-stemmig zingen. Dat blijkt nog niet zo eenvoudig, maar we oefenen dapper door. Daarna gaan we verder met If I were a boy van Byoncé. Hier gaan we uitgebreid mee aan de slag. Het moet tot in de puntjes goed gaan klinken.

Het is pauze, even bijkomen van het harde werken en gezellig bijkletsen.

Na de pauze gaan we verder met I’ll be there for you van de Rembrandts. In het arrangement is de inzet voor de sopranen wel even een dingetje, maar er zijn door Irma en Anita zelf maniertjes bedacht om toch tot een juiste inzet te komen. Niet zoals je dat zou leren op muziekles met 1,2,3,4 – 2,2,3,4 – 3,2,3,4 enz. maar 4x riedeltje, ademhalen en inzetten of 2 keer intro zonder drums, na de 2e keer met drums + 1 tel beginnen. Hilariteit binnen het koor, maar Irma en Anita houden eraan vast want zij gaan voor het resultaat en voor hun werkt het.

We zingen nog wat lekkere nummers door en dat gebeurt steeds meer met overgave, we bewegen mee op de muziek en gooien er een enorme dosis emotie in. We worden steeds vrijer in onze performance. Zo leuk om te zien en gaan er zo in op dat het af en toe ten koste gaat van de goede focus. Daar moeten we nog aan werken, het is natuurlijk wel de bedoeling dat het een mooi geheel wordt. Met I Wish, Havana, Can’t help falling in love en Something in the water sluiten we de avond af.
We hebben genoten.

Tot volgende week!