4 februari 2021

Het is rustig vanavond bij binnenkomst in ZOOM, we zijn met een ‘klein clubje’.

Tiny vertelt dat ze voor het eerst met 3 dames online heeft gebrigdget. Het contact kwam tot stand met de video-oproep van Whatsapp. Natuurlijk was het even zoeken in het begin, maar uiteindelijk lukte het prima. De vraag die onmiddellijk oppopt bij een aantal van ons: ‘kun je dan niet achter elkaars kaarten kijken, haha?’ Nee, met een speciale bridge-app zie je elkaar wel, maar niet de hand van kaarten. Wat een supermooie oplossing, zo kun je toch met elkaar afspreken en je sociale contacten onderhouden. Dit alles onder het genot van een drankje en gezelligheid. Zo zie je maar, ook als je ouder bent, kom je nog prima mee in deze digitale wereld, way to go dames!

Nienke vertelt dat ter gelegenheid van de verjaardag van haar schoonmoeder met alle familieleden samen een persoonlijk filmpje voor haar was gemaakt om haar toch met z’n allen te feliciteren. Haar schoonmoeder kreeg de link toegestuurd, en zie, ook zij redde zij zich er heel goed mee. Wat een leuk idee, zo kreeg haar verjaardag toch nog een feestelijk tintje.

Anita geeft aan dat haar schoonmoeder een IPad heeft maar alleen Wordfeud speelt, verder kan ze er niks mee, ondanks de leuke apps die erop zijn gezet. Denk aan Funda, want wat is leuker dan gluren bij de buren. Maar, het is verspilde moeite, niks lukt, nog geen mailtje.
Nienke is ook fan van Funda, maar nog meer van Funda-make-overs en Interieur-terreur op Instagram. Ze wordt helemaal enthousiast. Het werkt aanstekelijk, toch maar eens opzoeken.

Het gaat nog even over de basisscholen die wel of niet weer opengaan en over hele jonge kinderen van 5 en 6 jaar die al volop getest worden en de toetsen die ze moeten maken.

Voordat we ook echt gaan beginnen met de repetitie bedankt Anita het koor voor de leuke kaart die ze heeft ontvangen via de Lief en Leed. Een bedankje voor de blogs die zij schrijft, die worden trouw gelezen en erg gewaardeerd. Dit wordt nu nog eens door de koorleden bevestigd. De blogs zorgen er ook voor dat we verbonden blijven met elkaar. Leuk om te horen!

Maar dan is het hoog tijd om te starten en Nienke ‘mute’ ons allemaal. ‘Zo’, zegt ze, ‘en toen was het stil.’ Ze lacht en zet in met ‘dingedingedengdengdie…’
We zingen dit ook in canon en vervolgens repeteren we de liedjes waar we de afgelopen weken ook mee bezig zijn geweest. We doen erg ons best en het gaat goed, steeds beter.
Voor we stoppen is er nog altijd tijd voor een verzoeknummer. Henriëtte vindt ‘Before I go’ een mooi nummer. Dat vinden we allemaal, een mooie uitsmijter.

Het zit er weer op en we zwaaien elkaar gedag.
Tot volgende week!