4 juli 2019

Het is de laatste repetitie voor de zomervakantie. Volgende week sluiten we af met een bonte avond bij Thea in Almelo. Maar vanavond moet eerst nog hard gewerkt worden, want meteen na de vakantie, 8 september, staat al weer een optreden gepland in de stad.

Tini informeert ons over Ellen die geopereerd is. Het gaat naar omstandigheden goed en we krijgen de groeten van haar. Lieve groeten terug en van harte beterschap Ellen!

We beginnen met inzingoefeningen en daarna volgt Firework. Dit is een nummer wat veel tijd kost. Als alle partijen goed zijn doorgenomen, neemt Nienke het op. Benieuwd hoe het klinkt. En het is al weer pauze.

Ria heeft haar allerlaatste repetitie, ze verlaat het koor. Zij trakteert op heerlijke supersize slagroomsoezen. MariAnne is een groot liefhebber van slagroom en de soes gaat dan ook met smaak naar binnen. Maar zij is niet de enige, de soezen zijn een groot succes.

Tijdens de pauze is er weer een stemtest.
Hiep hiep hoera, we hebben er wéér een sopraan bij. Welkom Toke!

Na de pauze gaan we verder met de nummers voor 8 september. We gaan ook meer herhalen uit het hele repertoire zodat de nieuwe leden deze nummers ook onder de knie krijgen. Bovendien is het voor de rest ook niet verkeerd om alles weer eens door te zingen. De details zakken vaak weg.

Ongeveer 10 minuten voor het einde neemt Tini het woord en richt zich tot Ria. Ze bedankt haar voor de jarenlange inzet en overhandigt haar een bos bloemen. Omdat Ria zo goed als 25 jaar bij het koor is, ontvangt zij een kettinkje met g-sleutel in zilver. Ria is erdoor geroerd. Dan gaan we in een kring staan met de armen om elkaars schouders en zingen ‘Leun op mij’. Het is een emotioneel moment. Ria heeft ook nog een verzoeknummer ‘ Country Roads’. Daarna volgt de uitsmijter ‘Koffie’ met een solo van Anita die er een Amsterdams accent in gooit en een stuk theater. Daarna is het tijd voor een afscheidsdrankje op Ria. Dankjewel Ria, we gaan je missen.

En zo komt een eind aan deze avond, een avond met een lach en een traan. Ook vanavond weer bewezen dat we een fijne, warme groep vrouwen met elkaar zijn. Volgende week zoals gezegd de feestelijke afsluiting van het seizoen met een bonte avond. Iedereen neemt zelfgemaakte lekkere hapjes mee. En dan is het vakantie, 29 augustus beginnen we weer. Tot dan!
FIJNE VAKANTIE ALLEMAAL!