4 maart 2021

We beginnen zoals altijd met ons Z.K.K. (Zwingkoor Keuvel Kwartiertje), altijd zo gezellig, even bijkletsen.
Vanavond wordt over alleen maar vrouwendingen gepraat. Henriët lacht: ‘tjonge, als we nu een gemengd koor waren, wat zouden de mannen hiervan vinden?’ Dat werkt op onze lachspieren.

Tini heeft een mededeling, over een paar weken is Nienke even uit de running, er is dan geen repetitie. Maar, Tini, altijd vindingrijk, heeft al een alternatief bedacht. Ze heeft kunnen regelen dat we donderdag 18 maart kunnen deelnemen aan een pubquiz. Hiervoor is het nodig dat je 2 devices bij de hand hebt, dus 2 apparaten die verbinding hebben met internet, bijv. een tablet of Ipad samen met een smartphone of 2 smartphones, ieder andere combinatie is mogelijk als je maar met beide een internetverbinding hebt. De reden is dat er 1 apparaat nodig is om de vragen te lezen en 1 apparaat om de antwoorden in te geven. Superleuk idee!

Na deze mededeling starten we met de opwarmingsoefeningen. Een soort van toonladder, te beginnen met de ‘oe’ en de rest van de klinkers.
Daarna een lekkere inzinger ‘California dreaming’. Na een tijdje dat niet meer te hebben gezongen was dit weer even leuk om te doen.
En dan beginnen we aan een nieuw lied! ‘A night like this’ van Caro Emerald. Wat een heerlijk nummer is dat!

Op de ingezongen versie horen we een heerlijk swingende muziekband. Voor het inoefenen is dat misschien iets minder handig. Daarvoor begeleidt onze Nienke ons met haar pianospel. Ook dit is weer een nummer met veel tekst. Dat wordt studeren! Vanavond nemen we het eerste couplet en het refrein door. Het klinkt al lekker. Dat belooft wat wanneer we het ooit weer live met elkaar mogen zingen!

De tijd vliegt om. Voor we het in de gaten hebben is het alweer tijd voor een paar lekkere doorzingers. Als eerste Royals en als uitsmijter Shosholoza. Lekker knallen en hopen dat de buren je de geluidsoverlast vergeven.

Tot volgende week!