4 november 2021

De persconferentie is geweest afgelopen dinsdag en het zat er al aan te komen, de meeste versoepelingen worden weer ingetrokken. Voor ons betekent dat nu al dat er via de coroncheckapp wordt gecontroleerd.

Tini checkt dit zorgvuldig bij iedereen waarna we kunnen beginnen met het inzingen. Dat is vanavond Henge-denge-deng-deng-die-die. Even weer erin komen, maar dan z(w)ingt het weer als altijd. Het gaat zo goed dat we het in canon gaan zingen, te beginnen met de sopranen en dat is even slikken, want alleen Irma en Anita zijn er. Joke is er ook bij, maar zij is nog geen officieel koorlid, moet nog een stemtest doen en ze kent het liedje niet. Dus vol aan de bak voor Irma en Anita! Het gaat prima, maar Nienke hoort alles en zegt dat een van beiden de 2e stem zingt. Op de vraag ‘hoe gaat die dan?’ zingt Nienke het voor. ‘Oh, dat ben ik dan!’ roept Anita, ze wist niet eens dat het de 2e stem was. Ze kwam wat later binnen en heeft het begin gemist van het eenstemmig zingen.

Als we met het kerstnummer We wish you a merry Christmas beginnen te zingen, valt het meerdere koorleden op dat de piano wel heel hard staat. Het ligt aan het geluid uit de boxen. Tini, onze voorzitter, die van álle markten thuis is, duikt erop af en zorgt dat het geluid wat gedimd wordt. Wat een topper!

We wish you a merry Christmas klinkt nu veel beter dan vorige week, toen was er wat verwarring over tekst. Nienke heeft afgelopen week het lied voor alle stemgroepen ingezongen en de tekst eraan toegevoegd. Dit gaat goed komen.
Ook klinkt het nieuwe nummer Merry Christmas everyone ook al heel goed. Je merkt aan iedereen dat ze het een leuk nummer vinden en dan zingt het ook lekker.

We zingen tot aan de pauze onze kerstliedjes. Wij gaan aan de koffie en thee en Joke moet haar stemtest doen. Zal ze het koor komen versterken en zo ja, wordt het de sopranen waar ze zich al een paar weken bij heeft aangesloten.
Na de pauze komt het bericht. Joke is met glans geslaagd en gaat inderdaad de sopranen versterken. Irma en Anita zijn in de ‘hoera-stemming’, éindelijk versterking!
Welkom Joke!

We gaan verder met ons concertrepertoire met als eerste A night like this. Wat is dit toch een heerlijk nummer. Zo zingen we met verschillende nummers de repetitie naar het eind. Het was weer een productieve, maar ook een gezellige avond.

Tot volgende week.