7 januari 2021

De beste wensen allemaal voor 2021!
Een nieuw jaar is begonnen en we zijn benieuwd wat ons dat gaat brengen. Hopelijk blijft iedereen gezond en mogen we uiteindelijk als koor weer fysiek samenkomen. Maar vanavond en voorlopig nog niet, er geldt nog een lockdown tot 19 januari. Daarom starten we nu in ZOOM. Het is weer een goede opkomst vanavond. Fijn om elkaar weer te zien en samen te zingen.

Tini heeft een paar mededelingen uit de bestuursvergadering. De belangrijkste mededeling is dat het uitgestelde concert van vorig jaar, ook dit jaar niet plaatsvindt. Het plan is om dat naar 2022 te verschuiven, dan bestaat het Zwingkoor 30 jaar en geven we een jubileumconcert. Dat geeft wel rust voor dit jaar.

Nienke geeft aan dat zij en de muziekcommissie hebben besloten nog drie nieuwe nummers toe te voegen. Leuk!
Ook heeft Nienke een nieuwtje dat wij mogelijk een nieuw lid kunnen verwelkomen. Anita vraagt meteen hoopvol of het een sopraan is. Helaas, geen sopraan. Altijd leuk om nieuwe koorleden te verwelkomen, maar we hopen toch écht nog voor het volgende concert een of twee sopranen erbij te hebben. Nienke oppert het idee van een ‘open ZOOM-repetitie’ voor belangstellenden.

Nadat we zijn ingezongen, nemen we enkele concertnummers door en eindigen met het ‘Lang zal ze leven’. In de afgelopen weken zijn jarig geweest: MariAnne, Gerda en Anita en vrijdag 8 januari is Vera jarig.
Een van de jarigen mag het slotnummer kiezen en Anita kiest ‘Can’t help falling in love’.
Met dat eindnummer is het 21.15 uur geworden en de repetitie is ten einde.

Fijn weekend allemaal!