7 april 2022

Een spannende dag. Vanavond komt Jorn Beld als kandidaat-dirigent kennismaken. De zaal loopt snel vol met leden. Fijn dat we na lange tijd vanavond weer (bijna) compleet zijn.

Jorn komt met een brede lach de zaal in en slaat een paar flinke akkoorden aan op de piano.
Nienke is, na een week flink ziek geweest te zijn, nog niet helemaal bij stem, maar dat weerhoudt haar er niet van om een goede warming-up te verzorgen met warm kloppen, een canon en het vertrouwde 1, 1-2, 1.

Dan is de beurt aan Jorn. Als voorbereiding hebben we al de bladmuziek van Fix You van Coldplay ontvangen. Veel leden hebben thuis ook al de video van dit nummer bekeken.
Het eerste deel is uni-solo. Dat zingt al lekker mee met het pianospel van Jorn. En dan komt het meerstemmige deel. De mezzo’s zingen de lead. Dat gaat soepel. Jorn leidt de alten vlot door hun partij. Intussen vragen de sopranen zich af hoe dat met de hoge klanken zal gaan. Geen probleem. Ze zouden een octaaf boven een mannenstem kunnen zingen, maar dat is niet nodig. Vol overgave zingt Jorn de hoge noten voor. En zo zingen we in no-time het hele nummer. Klinkt al prima voor een eerste keer.

Even pauze. Er is wat onduidelijkheid over de betalingen van koffie en thee. Er blijken nieuwe afspraken te gelden. Carolien gaat dat komende week uitzoeken. Intussen polst Tini hoe het voor de pauze ervaren is. De stemming is zonder meer positief.
Na de pauze zingen we eerst Standing By. Dat is wel bijna 2 jaar geleden, voor Corona, dat we die gezongen hebben. Het valt niet tegen wat daar nog van is blijven hangen. Daarna nog een aantal bekende nummers waarbij Jorn op piano begeleidt. Wat een fijne avond was het.

Na de repetitie heeft het bestuur een evaluatiegesprek met Nienke en Jorn. Dat wordt tot ieders tevredenheid afgerond.
WE HEBBEN EEN NIEUWE DIRIGENT!!!
De komende weken zal Jorn een aantal keren mee komen spelen op de piano om ons repertoire te leren kennen. Vanaf 1 juni neemt hij het dan definitief over.
Nienke zullen we zeker gaan missen.
Met Jorn gaan we ongetwijfeld nieuwe muzikale avonturen beleven.