6 februari 2020

Goed nieuws!
We hebben een band gevonden die ons wil begeleiden bij het concert op 5 april in Borne. Het bestuur en Nienke zijn erg enthousiast over deze band nadat ze een repetitieavond hebben bijgewoond.
Superfijn, dit is nu geregeld en geeft rust. Kunnen we ons concentreren op de nummers.

De eerste helft van de avond staat in het teken van ritme. Twee zinnen in een ritme zeggen en aan het eind daarvan in variatie klappen op dat ritme. Het koor klapt dat ritme na. Iedereen komt aan de beurt, maar je moet wel iets nieuws bedenken, want het mag niet hetzelfde zijn als je buurvrouw. Oei! Stress!
Het blijkt mee te vallen, maar toch blij dat het achter de rug is voor sommigen.

Het gevoel van ritme komt ook weer terug in het nieuwe nummer waar we vanavond mee starten.
We zingen met een orkestband mee inclusief alle doo-doo-tjes, ah-ah-tjes. Tot aan de pauze repeteren we flink. Er is een mooi begin gemaakt aan het nieuwe nummer.
Eén lied van het concert wordt met solo’s uitgevoerd. Vanavond in de pauze zijn de eerste audities van de solisten die zich hebben aangemeld. Volgende week is de tweede lichting aan de beurt. We laten ons verrassen.

Na de pauze herhalen we wat nummers. Sommige met choreografie, andere zonder en weer vliegt de tijd om.

Tot volgende week!