9 februari 2023

Nog zes weken te gaan tot ons jubileumconcert op 1 april in Hof88 om 19.30.
De setlijst en de volgorde van presenteren staan vast, de aandacht gaat nu alleen maar uit naar de uitvoering. Het zijn veel nummers en ook nog nieuwe toegevoegd tot vorige week zelfs. Dat geeft natuurlijk druk om alles uit het hoofd te moeten zingen. Daarom testen we vanavond een technisch snufje om het beheersbaar en leuk voor onszelf te houden: de autocue.
Het Almeloos Shantykoor de Oostvaarders werkt met een autocue en wil ons helpen om daar ook gebruik van te maken. Om die reden is Gerrit van de Oostvaarders erbij vanavond met het materiaal. Hij laat ons kennismaken met dit systeem.

Bij binnenkomst staat een statief met daarop een tv-scherm, opgesteld achter Jorn. Tini heeft er al een halve dag voorbereiding op zitten en wordt nu ingewerkt op de bediening van de apparatuur door Gerrit. Die Tini is ook van alle markten thuis, nu is ze weer
onze ‘vrouw achter de knoppen’.
Zoals gezegd is ze goed voorbereid en heeft ze een paar nummers geschikt gemaakt voor gebruik. Dat wil zeggen, iedere stemgroep heeft een eigen tekstkleur gekregen. Zo weet je wie de lead heeft, ook de samenzang heeft een eigen kleur. De tekst is prima zichtbaar. Na de proefsessie blijkt iedereen erg enthousiast en valt meteen de beslissing om zo te werken. Alle nummers zullen nog geschikt gemaakt moeten worden voor dit doel. Tini vraagt Greet haar daarmee te helpen, aangezien zij veel ervaring heeft met het maken van presentaties.

We gaan verder met het verfijnen van de nummers voor het concert en nemen natuurlijk ook de tijd voor een pauze. Richt is jarig geweest en dus zingen we Lang Zal Ze Leven voor we verdergaan. Ze mag meteen een verzoeknummer kiezen en dat wordt Count On Me.

Het is een fijne repetitie en iedereen heeft een goede focus. Af en toe kan nog steeds een lolletje tussendoor, maar we werken hard maar genieten ook. Aan het eind van de repetitie bedankt Jorn ons voor onze inzet en energie. Zaterdagmorgen is er een extra repetitie, we gaan er vol voor!

Voor iedereen een fijn weekend en collega-zangeressen: tot zaterdag.