9 maart 2023

Het wordt een drukke week, want buiten onze repetitie vanavond hebben we zaterdag een 4 uur durende workshop,
inclusief lunch. Het is bitter koud buiten, dat hoor je overal, maar na warming-up en inzingen worden we vanzelf warm.
Bij het inzingen klinken we als een sirene, van hoog naar laag en terug, maar dan heb je ook al je mogelijkheden “geraakt”.

We zijn met veel vanavond en dat voelt lekker, we groeien gestaag. Na de 2 nieuwe leden die er nu een paar weken bij zijn
en al wat meezingen, is er vanavond weer nieuwe belangstelling en natuurlijk hopen we dat dit blijvend is. Leuk dat het nu
zo goed gaat met nieuwe leden!
Na ons concert kunnen ze lekker meezingen, voor nu is het een beetje lastig, want wij stomen door naar 1 april.
Wel merken we, dat door de Corona-periode de nummers die we lang geleden al eens zongen toch iets weggezakt zijn.
Even paar keer flink doornemen thuis. Toch lekker veel nummers doorgezongen, vaak herhalen is zeker goed.
Maar ja, de tijd die we hebben is nog maar 3 weken.

We zijn nieuwsgierig hoe het zaterdag zal gaan met de band. Sommigen geven aan het positief spannend te vinden,
maar ook erg leuk. Net als 5 jaar geleden met een band tijdens ons 25 jarig jubileum, zal ook dit weer een uitdaging zijn.
Zaterdag is ook de kleding belangrijk, wat dragen we, hoe fit het met elkaar, ook daar wordt dus naar gekeken.
Volgens onze dirigent Jorn komt het wel goed met de band, de kleding zal wel loslopen, dus op naar zaterdag en genieten
van band en zorgen dat we de teksten een beetje kennen. Het cue-bord is er namelijk nog niet zaterdag, dat moet nog een
week wachten. De Oostvaders hebben het zelf nodig voor een optreden. Het is zo fijn, dat we het straks mogen lenen.
We doen ons best het allemaal uit het hoofd te leren, maar een steuntje vindt iedereen toch wel prettig.

Ook 5 jaar geleden hadden we een lunch tijdens onze workshop. Heel gezellig, samen zingen, samen lunchen.

Tot Zaterdag