9 september 2021

Het is bloedje heet vandaag. Het lijkt wel hartje zomer, maar we gaan er toch volop tegenaan.

Toch moet zoals altijd toch de stem opgewarmd worden door verschillende oefeningen. Dat wil zeggen dat we zingen met de spreekstem, de operastem en ook de twang (scherp als een heks) en de ‘stadionstem’. Bij de stadionstem moet je je voorstellen dat je naar iemand aan de andere kant van het stadion schreeuwt. Heerlijk! Je mag dus schreeuwen, die opdracht krijg je niet vaak. Waar de een ervan aan het hoesten komt vindt de ander het heerlijk om zich ongegeneerd te mogen laten gaan. Zo grappig dit.

Er is een aspirantlid bij de mezzo’s aanwezig, dus besteden we niet te veel aandacht aan een en hetzelfde nummer, maar zingen we wat meer nummers uit ons repertoire.
Wat zou het fijn zijn om weer wat nieuwe leden te mogen verwelkomen. Wij zijn een heel leuk en gezellig koor en dat kan zeker nog leden gebruiken. Het plan is daarom om in de maand oktober een paar open-repetitieavonden te organiseren. Wees welkom!

In de pauze staan de tafels vol met traktaties. In de vakantie zijn Hennie en Sanny jarig geweest en deze week Ineke. Het smaakt allemaal heerlijk, morgen ontslakken we wel weer. Na de pauze zingen we eerst ‘Lang zullen ze leven’ en daarna volgt het tweede deel van ons repertoire.

De afsluiting is het nummer Can’t help falling in love, een groot favoriet van ons allemaal. En dan zit het er weer op. Ondanks de hitte hebben we goed gewerkt.

Fijn weekend allemaal en tot volgende week.