14 maart 2024

Een kwartier eerder zouden we beginnen, dus 19.30 uur. In de kantine zaten een paar leden nog vroeger te vergaderen.
Om half 8 dus naar de zaal, waar alles in een groot vierkant staat opgesteld, dat is niet de bedoeling dus. Vele handen maken licht werk,
alles aanpakken en in twee rijen zetten. Tini komt binnen en zegt: “Frits is iets vergeten, die komt wat later, maar is onderweg”.
Even hilariteit, maar dan komt Jos Brummelhuis binnen en we gaan met hem aan het “werk” om ons koor iets meer zwing te geven.
Jos is echt van alle markten thuis, dus na even rek, strek en ademoefeningen, gaan we op de melodie van “To Day Is A Wonderfull Day”,
kriskras door het lokaal. En het klinkt al luchtiger, vrolijker. Te overdreven hoeft ook niet, volgens Jos, een klein beetje beweging in houding
of gezicht is genoeg om het anders te laten klinken. Dan komt Frits binnen en die heeft Simone meegenomen, zij heeft een gitaar bij zich om
ons te begeleiden. Even blijft Jos nog, maar wij moeten er flink aan trekken voor 20-04, dus oefenen, oefenen
en nog eens oefenen.

Jos vertrekt, maar komt volgende week terug, om ons nog wat meer beweeglijker en “zwingender” te maken.
In ieder geval probeert hij dit te doen, maar wij moeten verder. Het eerste deel van het repertoire wordt doorgenomen en
de puntjes worden op de i gezet door Frits en dat proberen wij dan ook natuurlijk. Het eerste nummer is lekker uptempo…
“Ligth My fire” is weer heel anders, maar straks met saxofoon solo … misschien wel een knaller.
In de pauze zijn er jarigen en wordt er getrakteerd door Irma en Jolanda, lekker bij de koffie boterkoek en chocola.
Als we weer binnenkomen wordt Frits eraan herinnerd dat er 2 jarigen zijn. Dat laten we echt niet voorbij gaan!
Wij beginnen te zingen, maar de jarigen zij zelf nog even niet aanwezig. Hilarisch, ze komen hardop zingend binnen.

De jarigen zijn toevallig beiden sopranen en dus feest daar in die groep, maar we zingen allemaal natuurlijk voor hen.
Frits neemt met ons de laatste nummers door en Simone die eerst de begeleiding op gitaar deed, pakt nu een soort trom.
We gaan ervoor en Frits is steeds een beetje tevredener. Als we het nummer (Say something) goed zingen, klinkt dat in een
kerk prachtig, denkt hij. We sluiten af met “Fix You”, ook zo’n heerlijk nummer! Aan het Almelo lied zijn we niet toegekomen..
Volgende week misschien, er is nog zoveel dat moet gebeuren en bijgeschaafd worden in die paar weken.
Maar we zijn op de goede weg en de muziek die toch wat anders is geworden, is nu ingezongen en dat is makkelijker oefenen voor velen.
Tot volgende week donderdag.