16 maart 2023

Daar zijn we weer, donderdag is Zwingkooravond. De parkeerplaats is overvol, dus de auto maar op de stoep geparkeerd.
Het betekent natuurlijk wel dat we met veel zangeressen zijn gekomen vanavond. Dat is fijn, omdat we niet teveel
kunnen en ook niet willen missen nu.
Judith komt binnen en begint met ons in te zingen. Zij zal vanavond ook nog wat choreografie aan ons leren, is het plan.
Maar eerst inzingen met alle letters van het alfabet. We zingen “Royals” met wat daar bij hoort. Alleen heeft niet iedereen dezelfde rechterkant en dit is vrouwen eigen, rechts is nog vaak links voor de dames. Nou ja, we hebben geen van allen les gehad bij het Scapino ballet, vooruit we doen ons best, proberen het beste been voor te zetten, of dit nu rechts of links is.

Er moet nog wat aan de timing gedaan worden, zowel bij bewegen als bij het zingen. Maar we geven aan dat het met de band
beter zal gaan en dat vond Jorn ook, want zaterdag ging het een stuk beter. Judith is vol energie en probeert ons nog meer te leren, maar wat we nu hebben geleerd, zal nog flink aan gewerkt moeten worden. Zaterdag proberen het goede been te vinden.
Zaterdag dus weer een workshop met de band en hopelijk ook met het bord om te spieken af en toe, zo nodig.
Kijken of de tekst er goed opstaat, nu is er nog tijd om het eventueel aan te passen als het niet helemaal in orde is.

Er zijn twee jarigen deze week, Grietje en Irma trakteren op heerlijke appeltaart en cake in de pauze. Als ze binnenkomen in
de zaal wordt er natuurlijk gezongen voor hen en zij zetten de polonaise in. We zijn serieus bezig, maar er moet ook af en toe gelachen kunnen worden om even te ontspannen en dat lukt wel. We beginnen aan het laatste nummer en daar krijgen we dan weer een complimentje voor, ook dat is fijn om te horen. Het geeft vertrouwen in alles waar we mee bezig zijn.

De twee jarigen:

Voor velen tot zaterdag