Even voorstellen

Wij zijn een enthousiast vrouwenkoor,  bestaande uit ruim 30 leden. We zingen met 4 stemgroepen; sopranen, mezzo-sopranen, 1e en 2e alten. Ons koor is in 1992 opgericht door dirigent Frauke Langbein. Nyanda van Dijk heeft in mei 2013 het dirigentenstokje van Frauke overgenomen en is 5 jaar onze enthousiaste dirigente geweest. Van 1 september 2018 tot 1 juni 2022 was Nienke Kreijkes onze dirigent en per 1 juni hebben we Jorn Beld aan ons weten te binden.

Ons repertoire bestaat uit 2-, 3- of 4-stemmige muziek, die zowel a capella als onder begeleiding van piano wordt gezongen. Ons genre bestaat uit o.a. swing en (oude) pop, van gevoelige ballads tot energieke uptempo nummers. Jaarlijks verzorgen we enkele optredens, kijk in onze agenda voor de eerstvolgende data.
Noot: in 2020 en 2021 hebben we te maken gehad met de Covid-19 pandemie en zijn alle optredens afgezegd. In 2022 zijn we weer van start gegaan en ons eerste optreden was bij Amusing Hengelo op 11 juni.

Er wordt regelmatig gewerkt aan stemontwikkeling, performance en koorscholing. Samen zingen en samen werken aan een mooie koorklank staan voorop. Daarnaast vinden we een goede sfeer erg belangrijk.

Onze repetities vinden plaats op donderdagavond van 19.45 uur tot 21.45 uur, met uitzondering van de schoolvakanties. Wij repeteren in het wijkcentrum de Driehoek aan de Jan Tooropstraat 27 te Almelo. Lijkt het je leuk om mee te zingen? Kom gerust eens naar ons luisteren.

Voor mensen met een kleinere beurs is er een mogelijkheid om toch lid van ons koor te worden via Almelo doet mee. Voor meer informatie klik op de link

Dirigent | Jorn Beld

foto-dirigente

Ons Zwingkoor wordt vanaf 1 juni 2022 gedirigeerd door Jorn Beld. Jorn heeft Artiest Muziek aan het ROC van Twente en Artiest Muziek aan de Opleiding Artiest gestudeerd. Daarna afgestudeerd aan het Artez Conservatorium, richting Popacademie-toetsenist. Nu speelt hij bij verschillende bandjes als zanger, toetsenist en bassist en is docent aan de POPsCool Twente.

Zwingkoorleden